Google i Facebook ads

Kada govorimo o marketingu na internetu onda pod tim mislimo na različite metode i alate oglašavanja koje danas postoje, a koriste se na mreži svih mreža te služe za predstavljanje određene usluge ili proizvoda ili povećanje njegove prodaje.

Budući se internet razvija doista munjevitom brzinom, potrebno je stalno se prilagođavati tim promjenama koje zahvaćaju i oglašavanje. Također, internetsko oglašavanje nešto je i jeftinije od već dobro poznatog oglašavanja na nekim drugim, ‘starijim’ medijima (novine, televizija, radio…).

Social media marketing

Naime, internet marketing omogućuje točno targetiranje željenih klijenata te ujedno nudi i interakciju s potencijalnim klijentima, što su dvije osnovne razlike s obzirom na već poznate kanale oglašavanja.

Ako ste se i sami odlučili za ovakav vid oglašavanja, morat ćete izabrati neke od najpopularnijih kanala koji su trenutno u Hrvatskoj, ali i u svijetu (dakako, postoje određene razlike s obzirom na regije) ili možete koristiti njih nekoliko i ondje kreirati svoje oglase.

Sve ovisi koji vam se način čini najučinkovitiji  te koliko ste novca spremni izdvojiti za internet marketing.

U Hrvatskoj je već neko vrijeme Facebook najpopularnija društvena mreža, što odmah za sobom vuče i činjenicu da se većina poslovnih ljudi odlučuje upravo za oglašavanje na toj mreži.

Facebook nudi doista niz odličnih mogućnosti oglašavanja te u svojoj bazi podataka ima nepresušno vrelo informacija o preferencijama koje korisnici stalno ostavljaju klikanjem na određene sadržaje.

Internet marketing na Facebooku uključuje i tako-zvani community management, odnosno neprestano praćenje svega što se događa, brzo odgovaranje i reagiranje na ono što postojeći i potencijalni klijenti rade te animiranje na akciju. 

GA i GSC

Google Adwords i Google analytics

Sljedeći moćan alat za oglašavanje je Google AdWords ili kakao se u zadnje vrijeme preimenovao, Google Ads. Primjerice, svake sekunde se na Google-u traži oko 40,000 pojmova pa je samo ovaj podatak dovoljan kako biste saznali koliko je Google moćan za internet marketing. Cijela se priča bazira na ključnim riječima pa ako izaberete dobre za svoje poslovanje, uspjeh vam je s vremenom zagarantiran.

Uz Google AdWords vezan je i Google Analytics kojeg jednostavno morate koristiti ukoliko ste odabrali ovaj način oglašavanja jer se radi o mjestu na kojem je mnogo važnih informacija pomoću kojih ćete doći do željenog cilja.

Za internet marketing važan je i SEO, odnosno optimizacija vašeg web mjesta i tekstova koje unosite. I ovdje se sve bazira na ključnim riječima, odnosno uzimanju ključnih riječi bitnih za vaše poslovanje te ujedno i pisanje originalnih tekstova u kojima ćete ih koristiti.

Bitno je da ne kopirate i ne kradete sadržaj s drugih stranica jer ćete u tražilici zbog toga veoma loše proći.

a kraj spomenimo i newslettere koji se šalju putem emaila. Mnogi će na spomen ovoga odmah pomisliti na spamove koji im idu na živce.

Kada šaljete mailove istog sadržaja na velik broj emailova velika je vjerojatnost da će takav sadržaj biti prepoznat kao spam i apsolutno nema veze s onim što označavamo kao kvalitetan internet marketing. Naime, kvalitetni newsletteri se pišu za odabrane klijente, odnosno za one koji su sami odabrali pretplatiti se na njih i to nakon posjete vašoj stranici koja ih je zbog nečega zaintrigirala.

Google AdWords

Google AdWords za bolje poslovanje

Bilo kakvo ozbiljno internetsko poslovanje danas je nezamislivo bez upotrebe Google AdWords kampanja. Zapravo, prije se to zvalo Google AdWords, a danas je preimenovano u Google Ads. Ako provodite imalo vremena na internetu onda ste zasigurno čuli za ovaj alat.

Danas ga koriste milijuni tvrtki, i malih i velikih, a neke od njih su se od početnih potpunih anonimusa pretvorili u ozbiljne tržišne igrače upravo zahvaljujući njemu. Saznajte zašto biste i vi trebali početi koristiti ovaj moćan alat koji nam dolazi iz Google-a.

Google AdWords najviše se koristi za oglašavanje na Google-ovoj tražilici. Jednako kao i kada pišemo tekst za koji želimo da nas prilikom pretrage određene ključne riječi prebaci na sam vrh ili pri vrh tražilice, tako se i prilikom oglašavanja na ovaj način moraju koristiti dobre ključne riječi.

Što smo za svoj proizvod, uslugu ili što god to bilo iskoristili bolje ključne riječi koje podrobno opisuju ono što želimo predstaviti svijetu, to će i Google bolje rangirati vaš oglas. Ovakvi oglasi se mogu koristiti za privlačenje novih posjetitelja na svoju web lokaciju, za podsjetnik onima koji su već eventualno bili vaši korisnici, za povećanje prodaje, za povećanje poziva na vaš broj, ili koji god vam poslovni cilj bio.

Svoje oglase za Google AdWords možete kreirati osobno ili dati profesionalcu koji se time bavi. Ukoliko niste voljni uložiti mnogo novca, možete sve započeti sami i vježbati se na metodama pokušaja i pogrešaka.

Ono što je zasigurno dobra vijest za vas ako ste tek početnik jest da je registracija na ovom servisu besplatna. I ne samo to – plaćate samo ako netko klikne na vašu stranicu ili vas nazove, odnosno ako se pokaže da vaši oglasi funkcioniraju. Ako ste složili oglas, ali nemate klikova ni poziva, znači da nešto niste dobro napravili i sve to vam neće biti naplaćeno. Nije li to jednostavno fantastično?

Pomoću ovog alata svoj oglas možete postaviti za lokalno ili globalno tržište, točnije ako ste mali obrt koji se bavi primjerice čišćenjem stanova i želite djelovati samo u dva kvarta, onda i možete napraviti oglas samo za ta dva kvarta.

Ako izrađujete nešto i cilj vam je svoje rukotvorine slati po cijelom svijetu, onda jednostavno možete i svoj oglas predstaviti svima. Možete i targetirati određeni spol te dobnu skupinu. Sve vam je to na raspolaganju ako koristite Google AdWords!

Također, ovaj vam alat nudi i odriješene ruke s obzirom na to koliko novca želite uložiti u cijelu  priču s oglašavanjem. Tako postoje tvrtke koje ulažu i po nekoliko tisuća kuna, ali i one koje ulažu svega nekoliko stotina kuna.

Kada kreirate oglas odmah možete i unijeti koliko novca želite potrošiti za određene oglašavačke kampanje.

Odlično je i što svoje oglase stalno možete mijenjati, dorađivati, prilagođavati i tržištu i svojim potrebama. Između ostalog, Google AdWords ima i podatke o tome koliko su ključne riječi koje ste izabrali učinkovite te vam nudi da ih usporedite s nekim drugim ključnim riječima i s obzirom na to procjenjuje cijenu za izradu još učinkovitije kampanje. Mnogo mogućnosti, a koju ćete vi danas iskoristiti?

Što je Facebook marketing?

Facebook svi poznamo kao društvenu mrežu, međutim rijetko kada pomislimo da je to itekako popularno sredstvo za oglašavanje i općenito marketing. Mjesto je to na kojem se utječe na nas jer smo izloženi različitim oglasima, a često toga nismo ni svjesni.

Kada govorimo o oglašavanju na Facebooku, to označava stvaranje i korištenje profila na toj društvenoj stranici i to kao komunikacijski kanal pomoću kojeg se privlače novi korisnici naše usluge ili proizvoda te ostvaruje kontakt s već postojećima.

Facebook kao platforma aktivno omogućuje svim zainteresiranim korisnicima (privatnim osobama, obrtima, kompanijama, itd.) da otvore profil, stranicu ili grupu pomoću koje će stvoriti bazu ljubitelja neke usluge, proizvoda ili općenito branda.

Imajući na umu da je Facebook jedna od najpopularnijih društvenih mreža koja dolazi do milijardi ljudi, svatko tko ima mogućnost koristiti marketing na toj platformi trebao bi to učiniti. Osnovna je stvar imati barem profil svog posla, a s vremenom razvijati i ostale marketinške stvari koje Facebook omogućuje.

Bez obzira imate li veliku kompaniju sa stotinama zaposlenih ili samo mali obrt s nekoliko zaposlenih, morate znati da je dio vaših potencijalnih korisnika već na toj mreži, a vi to samo trebate znati iskoristiti. Pitanje – što je Facebook marketing – za vas više ne bi trebala biti nepoznanica.

Facebook je nastao kao mreža za studente, međutim ono što je on danas daleko je od toga. Zapravo, najviše korisnika ove platforme su osobe od 18 do 35 godina starosti te je malo više ženske populacije koja ga radije koristi.

A ono što je odlično kod oglašavanja na Facebooku jest da vam je omogućeno kreiranje oglasa s fotografijama koje ste sami napravili, tekstom kojeg ste sami napisali te targetiranjem točno određene dobne skupine, spola ili regije (županije, grada ili čak kvarta).

No, uz stalno kreiranje oglasa kako bi se privukli novi korisnici, za odgovor na pitanje što je Facebook marketing bitna je i neprestano ažuriranje sadržaja te komunikacija s već postojećim korisnicima. Svi vole novitete, zanimljive stvari i brz odgovor kada postave neko pitanje.

Ovo je još jedan aspekt na kojem se treba poraditi želite li biti uspješni u ovom vidu marketinga.

Naime, kada je sadržaj kojeg stalno osvježavate i zanimljiv korisnicima, oni će ga češće dijeliti, a tada su i veće šanse da će vas vidjeti netko tko za vas još ne zna, s čime se također dobivaju i novi klijenti. Upravo je ovaj način marketinga najcjenjeniji, odnosno donosi korisnike koji su najzainteresiraniji za vas i vašu priču.

Sljedeći, važan odgovor na pitanje što je Facebook marketing jest i činjenica da je to kreiranje raznih akcija za što je ova platforma savršena.

Naime, upravo ovdje možete objaviti kodove za popuste, nagradne igre, nadolazeće akcije ili čak i besplatno dijeljenje pod određenim uvjetima.

Zapravo, kada govorimo o Facebook marketingu samo je vaša mašta granica u tome na koji način ga možete iskoristiti. Svi dobro provjereni i uspješni marketing alati su ondje, a pitanje je samo što ste vi spremni učiniti s njima. Oglašavanje znači akciju pa – jedan, dva, tri – krenimo!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *